A zenei tartalmak felé különösen elkötelezett közösségi óriás közép-európai sales igazgatóját, Stefan Zilch-t kérdeztük látogatottságról, versenyről, üzleti modellről és zenről.
1. Stefan, milyen alapinformációkat kell tudni a MySpace európai felhasználói bázisáról?
A kontinensről körülbelül 20 millió látogatónk van havonta, Magyarországon, több mint 200.000 ember használja aktívan a MySpace-t.
2. A MySpace nézettsége jelentősen csökkent az elmúlt hónapokban, míg a Facebook-é folyamatosan emelkedik. Mit terveznek a tendencia megfordítására?
Nem hasonlítjuk össze a MySpace látogatottságát, olyan tisztán szocio-média alkalmazásokkal, mint a Facebook. A MySpace a látogatók által feltöltött színvonalas tartalmainak köszönhetően inkább nevezhető közösségi portálnak. A MySpace a felhasználói kapcsolatrendszereket kombinálja ezzel az egyedi tartalommal, miközben a Facebook inkább egy technikai alkalmazás, amin üzeneteket küldhetünk egymásnak.
3. Terveznek-e megszorítást a profiloldalak dizájnjában? Ez egyrészt egy jellemző kritikára lehetne válasz a MySpace részéről, amely az oldalak vizuális rend(ez)etlenségére vonatkozik, másrészt megoldás lehetne, hogy a hirdetőknek is attraktívabb legyen az oldal.
Nem. A MySpace felhasználói történetesen szeretik szabadon kifejezni magukat, megmutatni a világnak, mi teszi őket különlegessé. Ez teszi a MySpace-t egyedivé és mi ezen az egyedi feelingen nem tervezünk változtatni. A hirdetők pedig kifejezetten vonzódnak az efféle változatossághoz, júzereink kreativitásához.
4. Nemrég indult a MyAds nevű hálózaton belüli hirdetési motor. Be tudná ezt mutatni röviden?
A MyAds egy olyan alkalmazás ami olyan kis és közepes vállalkozások népszerűsítése céljából jött létre, amik anélkül szeretnék hirdetni üzleti tevékenységüket, hogy egy nagy ügynökséggel kelljen szerződniük, 500 dolláros kampányuk beindítása érdekében Ez nagyon hasznos pl. egy sarki kávézónak ami a környékén lakó fiatal felnőtteket szeretné elérni.
5. Van-e saját szakértői hirdetői „csomagjuk“ seedingre, MySpace-ből indított víruskampányra, egyéb MySpace-specifikus promóciós technikák bevetésére?
Igen. Márkázott Közösség (Branded Community a neve). Aktuális példa
6. Mi volt a fő célja a MySpace Music létrehozásának, és mik az első visszajelzések? A nagy kiadók elégedettek-e az eddigi teljesítménnyel, vagy még korai a kérdés?
Nagyon korai, mivel ez még nem indult el Európában. Amerikában elképesztően sikeres, több százmillió zeneszámot hallgattak meg a MySpace-esek ez idáig.
A szakember a közösségi lét alapkérdéseiről tart előadást a DigitalFestival-on,április 28-án 11,45-től, a Gödörben
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
valójábannemberci 2009.04.25. 03:16:59
vuderalis · http://www.digitalfestival.hu/ 2009.04.27. 12:47:02
Komolyra fordítva, felteheted magad is a kérdést 29-én a Gödörben.
Vagy megkérdezzük és postoljuk utána. Üdv.